بسم الله الرحمن الرحیم

در کنار نور خداست ,که باید پروانگی ها کرد و شعله ور شد!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

در کنار نور خداست ,که باید پروانگی ها کرد و شعله ور شد!!!

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

  بسم الله

 

  خیلی از اوقات , که نام دانشجو را می شنویم ؛ به یاد مفاهیمی چون درس خواندن , گرفتن مدرک عالیه و سپس مشغول به کار شدن و... می افتیم.

ولی آیا وظیفه ی دانشجو همین است؟؟ آیا وظیفه ی دانشجو در همین حد کافی است؟؟

یک دانشجو علاوه بر تحصیل علم که از جمله اهداف عالیه برای اوست , باید بصیرت هم داشته باشد.

حال این بصیرت به چه معناست ؟ یعنی چه بصیرت پیدا کند؟چه جوری می شود این بصیرت را پیدا کرد؟این بصیرتی که در حوادث لازم است و در روایات و در کلمات امیرالمومنین هم روی آن تکیه و تاکید شده,به معنای این است که انسان در حوادثی که پیرامون او می گذرد و در حوادثی که پیش روی اوست و به او ارتباط پیدا می کند,تدبر کند؛سعی کند از حوادث به شکل عامیانه و سطحی عبور نکند؛به تعبیر امیرالمومنین (ع),اعتبار کند(( رحم الله امرا تفکر فاعتبر و اعتبر فابصر )) نهج البلاغه,خطبه103 فکر کند و براساس این فکر,اعتبار کند.یعنی با تدبر مسایل را بسنجد ((و اعتبر فابصر)) با این سخن,بصیرت پیدا می کند.حوادث را درست نگاه کردن ,درست سنجیدن,در آن ها تدبر کردن,در انسان بصیرت ایجاد می کند؛یعنی بینایی ایجاد می کند و انسان چشمش به حقیقت باز می شود.

وقتی که انسان دید جهانی صحیح و نافذ و قوی ای داشته باشد,ارتباط شما با مسایل جهانی,با فرهنگ های جهانی,با مطبوعات جهانی,با کتاب ها,با نوشته ها,با پیشرفت های فرهنگی و علمی,از این نظر فوق العاده حایز اهمیت است که شما را تکمیل خواهد کرد,از شما آن شخصیتی را که برای آینده ی اسلام مفید خواهد یود,انشالله خواهد ساخت و شما را آن قطب ها و آن استوانه هایی خواهد کرد که به شما صدها نفر از روحانیون,از علمای بزرگ,پناه بیاورند,شماها آن ها را هدایت کنید,راهنمایی کنید.از شما یک چنین چهره هایی,یک چنین دل هایی,یک چنین شخصیت هایی خواهد ساخت؛بصیرت شما و آگاهی شما.

 

 

بخشی از متن از کتاب ((بصیرت و استقامت )) گرفته شده است.

 


 

یا حبیبی!!!

هر آنچه که در این سرزمین خاکی گشتم , جز روی ماهت چیزی نیافتم ....

ای رفیقی که ,در هر لحظه از این عمر,در کنارم هستی و مرا همچون کودکی نابالغ,در اغوش گرم خود میفشاری.... یا رفیق من لا رفیق له...

می دانم رسم بندگی ,پروانگی است ...

خدایااا!!

این پروانگی را به ما بیاموز !!

تا در نور الهی ات,شعله ور شویم و بسوزیم!!

 

و من الله توفیق